"Jadilah seperti pohon rendang yang berbuah; dibalingkan dengan batu, tetapi diberikan buah sebagai balasan." ~Hasan Al-Banna~

Monday, 5 March 2012

karnival untukmu wahai rasullullah..

sgt sedih jg dgar kisah2 sahabat2 yg taubat,, yg menyesali kesilpan2 nya...
tadi pergi program karnival : untukku wahai rasulullah di surau al-amin...

suasana sedih dan hiba dgar die bercerita:

macam ne die bole berhijrah ?

die berhijrah selepas 2 minggu die bersendirian di rumah..
dan membaca buku wafatnya ya Rasullullah..dan mendgr nasyeed3 al-maulid..

rasullullah nk wafat pun masih igtkan pd umat nya.. kite?

-hidayah kena cari...dan berusaha dgn istiqamah utk berubah ke arah kebaikan..
-bila kite berubah byk kwn2 kite yg lame , yg lagha x nk kwn dgn kite dah...
dan memanggil ustaz..dorg panggil sy ustaz , tapi saya ckp saya bkn ustaz,saya adib..

dan bila kite dekat dgn Allah..dan cinta rasullullah, kite akan temui org3 yg mencintai rasulullah,,dan bole bwk kite lbh dkat dgn Allah..

selama saya idup 3o thn APA YANG SAYA DAH BUAT PADAMU YA RASULLULLAH..

:'( :"( ;"(

ustaz muhammad bertnye : jika kite ad alat mcm doraemon adakah kite nk delete perkara2 yg kite da lakukan? maksiat kpd Allah terutamanye

adib- anggota al-maulid menjwb :
jika diberikan peluang ,,saya x kan delete,, sbb xbole menginsafi , kesilapan dahulu saya..
pglmn yg dahulu yg mgjr kita, makin selalu igt pd dosa kite yg lampau , kite makin dekat dgn Allah..

selalu taubat-ibarat kelahiran seorang bayi.. bersih dari dosa..

*jika anak anda nk jd penyanyi kerana Ape? dan utk ape? untuk dunia @ pun ibadah??
-walaupun lelaki , mahupun perempuan yg mendedahkan aurat, sama ada di majalah , facebook dan lain2.. ia mendekatkan diri dan ibu bapanya kpd neraka.

dan sebelum ape2.berfikirla dahulu sebelum bertindak...

harapan saya : saya nk jdk lebih baik dari sebelum ini,, dan menjadi umat muhammad yg terbaik..dan jd shbt yg terbaik pd shbt2..

dan adib ditanya lagi ; kalau Rasullullah ada dgn adib skrg,,
ape adib nk buat? -rindu nya adib pd Rasullullah,, smpi x bole nk berkata2..dan mengalir lah air matanya..suasana sebak..

saya minta Rasullullah pimpin tgn sy, pimpinla tgnku ya habiballah..

-jgn pernah tinggalkan hadis dan al-quran..


oleh itu : saya nk kongsikan sebuah doa ,


Rasullullah s.a.w pernah bersabda : sebahagian drpd doa Nabi Daud a.s adalah :

ya Allah, sesungguhnya aku memohon cinta-Mu dan cinta org2 yg mencintai-Mu dan amal perbuatan yg dpt menyampaikan aku kpd cinta-Mu. ya Allah , jadikanlah cinta terhdpMu itu lebih aku cintai daripada cintaku kpd diriku sendiri , keluargaku dan kpd air yg sejuk ; ( H.riwayat turmuzi dari abu dardak r.a)

No comments:

Post a Comment