"Jadilah seperti pohon rendang yang berbuah; dibalingkan dengan batu, tetapi diberikan buah sebagai balasan." ~Hasan Al-Banna~

Saturday, 30 June 2012

Allah maha pengasih lagi maha penyayang ^^

bersyukur, Allah beri kan saya shbt2 yang lebih jauh umur dari saya..

dapat beri kematangan dalam diri. dari sekolah sampai sekarang, Alhamdulilah.. mesti Allah temukan saya dengan hamba2 yang lebih tinggi ilmunya dan ada pengalaman jauh dari diri yang kerdil ni..

Alhamdulilah,. Allah dekatkan diri , dengan hamba2 Allah yang soleh dan solehah, membawa saya mengenal cinta ilahi dan sinar kebahagiaan yang sebenar.

pengalaman saya sekolah agama selama 11 tahun , Allah nampakkan betapa pentingnya ilmu agama ni, jangan disiakan2 sekali2, nanti menjadi papa kedana di akhirat..


setelah spm, walaupun ambil kos bukan agama, namun Allah takdirkan saya pergi kolej poly tech mara, utk membangunkan insan2 yang masih jauh dari landasan yang sebenar, Ada hikmahnya semua ini.. ^^ mematangkan diri.. jatuh , bangkit semula. dan menuntut ilmu agama di pelbagai tempat,. proses mencari siapakah diri ini..

dulu kita dikadirkan , sekarang kita mengkadirkan. itu la kata dari seorang abang yang jauh berpengalaman dari saya ini.. yang dahulu nya pun sekolah agama , dan setelah berthn2 baru menemui cahaya yang hakiki..

baru saya nmpak dan jelas dengan semua ini.. ^^

pengalaman bekerja juga..
mendidik pelbagai perkara..
pengalaman belajar ACCA , risky courses.
bersama kesusahan ada kesenangan..

pengalaman masalah dalam keluarga sendiri..
ujian yang sangat tinggi, sbb Allah kasihkan abah..
dari A-z , Allah nampakkan segalanya..
menuju jalan cahaya yang terang,,
*banyak pengalaman
Alhamdulilah.,.


dari kegelapan Allah beri cahaya yang terang..
Allah ubah , semua perkara.. dan hidupkan kehidupan yang baru..


2 tahun sudah , Alhamdulilah.. dakwah diteruskan di kolej ini dan di luar kolej.. masuk NGO-NGO punya program dan sebagainya ,  untuk memproseskan diri menjadi hamba ilahi yang solehah..

moga usaha saya yang sedikit ini , diberkati Allah subhanallu wataala.. ^^
ya Allah jangan biarkan kami hanyut kembali ya Allah. tunjukkanla kami jalanmu yang lurus..^^


Allah maha pengasih lagi maha penyayang ^^

No comments:

Post a Comment