"Jadilah seperti pohon rendang yang berbuah; dibalingkan dengan batu, tetapi diberikan buah sebagai balasan." ~Hasan Al-Banna~

Saturday, 16 February 2013

KONFLIK BERDARAH SYRIA


KONFLIK BERDARAH SYRIA beserta video
oleh :Kapten Mohd Asri bin Abd Khalek (KAGAT)
dahulunya  MPP jordan pada tahun 1997/1998.
tempat :menara seri jati
program:majlis sambutan maulidur rasul.

mmg hebat ilmu yang disampaikan :)

Dimulakan majlis dengan ayat suci al-quran dan qasidah oleh jiran saya.

Bismillah 

Syria?
Ibu Negara bagi Syria adalah Damsyik, dimana penduduknya adalah 23.1 Juta pada tahun 2011, merangkumi 74% daripadanya adalah penganut Ahlul Sunnah Wal Jamaah (ASWJ), 17% adalah golongan Syiah dan selebihnya lain-lain agama. Namun, golongan Syiah sangat berpengaruh disana. 

Syiah dan kekejaman mereka terhadap ASWJ
Golongan Syiah ini amat sedikit bilangannya, namun amat merbahaya. Terdapat Syiah Alawiyah, juga Syiah yang paling banyak adalah daripada Syiah Zaidiyah iaitu mereka ini mempunyai amalan iaitu melebihikan Saidina Ali. Golongan Syiah ini mempunyai sikap ‘Takiyah’, iaitu berpura-pura, yang kononnya mereka ini adalah ‘Ahlul Bait’ (keluarga dalam kalangan Rasulullah S.A.W).

Di Iraq pula, Syiah sedang giat melawan dan membunuh ahli Sunni (ASWJ) ini. Mereka tidak boleh dengar nama Uthman, Umar, Abu Bakar. Dengar je, mereka siksa dan bunuh. Lebih-lebih lagi, nama Siti Aishah yang mereka anggap sebagai pelacur, juga beranggapan bahawa Aishah adalah penghuni Neraka dan dibakar di Neraka Jahanam. Mereka beranggap lagi, Siti Aishah diseksa di Neraka dengan memakan dagingnya sendiri dan makan bangkai. Ini adalah pandangan Syiah Alawiyah.Hurm. sungguh jahilnya golongan Syiah ini. Semoga mereka dilaknat Allah

Penceramah turut memaparkan video yang dialamai oleh orang Syria, iaitu seorang mangsa, iaitu ayah pada sebuah keluarga yang dizalimi oleh tentera Bashar al-Assad ini. Kata ayah tersebut, tentera Bashar al Assad ini sangat zalim. Mereka membunuh semua orang yang beragama ASWJ, lebih-lebih mereka yang bernama Umar, Uthman dan Abu Bakar, juga merogol dan membunuh perempuan yang bernama Aishah. (astaghfirullah al Adzim) Lebih mengayat hati apabila si ayah ini menceritakan bahawa anak lelakinya bernama Umar, dan dipaksa untuk merogol anak perempuannya yang bernama Aishah didepan matanya sendiri, lalu membunuh mereka. (geram-pilu-nanges)
Untuk makluman, di Syria kerajaan yang memerintah adalah Parti Ba’ath yang mengamalkan fahaman Sosialisme (system Sosial dan Ekonomi iaitu sumber kekayaan Negara dinikmati bersama oleh rakyat). Negara Arab seperti yang kita tahu mengamalkan fahaman Nasionalis (ideology yang mencipta dan mempertahankan kedaulatan Negara) yang juga sangat dasyat semngatnya dalam mempertahankan bangsa. Namun, Daulah Uthmaniah Islamiah jatuh kerana fahaman Nasionalis ini pada tahun 1924. Cerita bahayanya strategi Yahudi Laknatullah ini adalah bermula dengan kedatangan seorang perwira Yahudi Inggeris bernama Edward Terrence Lawrence dihantar oleh Jenderal Allenby ke Hijaz untuk bertemu pemimpin di sana. Namun, ET Lawrence ini menghasut tokoh-tokoh Hijaz dan membangkitkan nasionalisme Arab dan mengajak mereka memberontak terhadap kekuasaan kekhalifahan Turki Uthmaniah, dan setelah itu mendirikan Kerajaan Islam Saudi Arabia. Hasutannya, ‘Kaabah ada ditempat kamu, Kamu adalah bangsa Mulia, kenapa duduk dibawah Turki?’ Hasutan mindanya Berjaya membuat para pemuda Arab untuk meninggalkan Islam dan bertuhankan Nasionalisme Arab, sebab Lawrence tahu bahawa orang Arab sangat mementingkan semangat Nasionalisme, jadi mudah baginya untuk menghasut fikiran mereka semua.

Kenapa Syria?
Syria merupakan Bumi Subur yang terletak di Syam (Palestin, Lubnan, Jordan dan Syria). Ia jua adalah bumi Anbia’, bumi Ulama’ (Bilal, Khalid al-Walid, Abu Hurairah, dll), bumi bersejarah (banyak kota yang ditawan Salman al-Ayubi oleh tentera Rom)

Kita perlu Perangai Ajaran Sesat. Seperti yang kita tahu, Syiah cepat merebak di Negara kita. Kebanyakan pergerakan dan modus operandi mereka tidak dibuat di masjid ataupun surau, namun kebanyakannya buat dikawasan khas masing-masing. Namun yang sedihnya sekarang ini, banyak Ulama’ yang menggunakan ilmu sesat ini dan jahil sehingga berkata bahawa hukum Hudud itu tidak boleh dilaksanakan di Negara Malaysia hanya kerana untuk kepentingan dunia semata.

Kenapa Syria boleh bangkit?
Dengan izin Allah, Arab Spring banyak mempengaruhi dengan kebangkitan Syria ini. Kemenangan bermula dengan terbunuhnya 46 ribu orang tentera Basyar al Assad pada tahun 1982 berlawan selama 27 hari. Sebenarnya kemenangan ini adalah suntikan semangat yang dipupuk oleh rakyat Syria melalui kisah pembunuhan kanak-kanak seramai 28 orang yang sedang bermain dan menulis slogan pada dinding yang membawa maksud ‘Rakyat Mahu Jatuhkan Kerajaan Bashar al Assad’. Ini menimbulkan kemarahan tentera Basyar dan menangkap kanak-kanak ini lalu mendera mereka. Apabila ibubapa anak-anak ini datang untuk menuntut anak mereka, tentera Assad berkata ‘Anggaplah anak kamu ini telah tiada’. Ini bermakna tentera Abbas ini mahu menyiksa anak-anak ini sehingga mati. Tentera Assad juga menambah sambil ketawa, ‘Jika kalian mahukan anak, tinggalkan isteri kalian, kami akan berikan anak kepada kalian nanti’. (Jahanam tentera Bashar al Assad). YA ALLAH, HAPUSKAN TENTERA BASYAR AL-ASSAD !!

Permainan Yahudi
Setiap pilihanraya, Israel akan menyerang dan membunuh rakyat Palestin, bagi menutup kes serangan di Syria. Saidina Umar dan Salahuddin al-Ayubi (Salman Ayubi) pernah mengambil Baitul Maqdis dan membebaskan bumi Syam. Namun, seperti yang semua sedia maklum, orang Yahudi turut mengkaji Al-Quran dan Sunnah (Hadith). Ini kerana mereka percaya bahawa hanya Pokok Gharqad sahaja yang akan membantu menyembunyikan mereka sewaktu kekalahan mereka kelak. Sebab itu mereka menanamnya secara meluas ditanah mereka (Israel).

Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) pula hanya justifikasi Israel. Pada tahun 1947, 55% tanah Palestin telah diberikan pada Yahudi . Setahun selepas itu 1948, PBB juga lah yang mengisytiharkan Israel sebagai Negara yang Merdeka.

Bangkitnya Syria.
Lahirnya tentera Hamas (FSA), iaitu dikenali dengan nama Al-Qassam iaitu bersempena nama ulama’ Syria yang berjihad isu Palestin. Mereka ini merupakan Sayap Bersenjata Hamas yang pada mulanya seramai 30 ribu ahli. Ahli tentera Hamas ini bukan calang-calang. Antara syarat kemasukannya adalah 6 bulan bersolat Subuh secara berJEMAAH tanpa gagal. (kita Gagal tak? Hurm). Selain ini, perlulah rajin berjemaah, hafaz Quran, puasa sunat Isnin Khamis, dan lain lain. Ia juga dikenali sebagai Free Syrian Army (FSA).

Free Syrian Army (FSA)
-        -  Menentang tentera Bashar al Assad
-          - Asalnya mereka adalah tentera Bashar al Assad, namun mereka keluar dari tentera itu dan menubuhkan ketenteraan untuk menjatuhkan Bashar al Assad.

Arab Spring
Bermulanya kebangkitan Syria. (penceramah tanya pada para Jemaah, siapa Hero Islam pada masakini dari pandangan kalian?). ianya Mesir dan Turki.
Ikhwan Muslimin dari Mesir telah menghasilkan 10 ribu sukarelawan dihantar ke kota  Baitul Maqdis bagi mendapatkan kemenangan Islam. ‘Wamakaru wamakarallah’. Ikhwan tak mungkin menang, Allah bantu untuk kemenangan Islam.

Dikongsikan cerita dimana pabila kemenangan tentera Hamas (FSA) ini dan menawan tentera Basyar Abbas. (Sewaktu peperangan, sedang masing-masing menembak sesama mereka, tiba-tiba tentera Basyar Abbas mengalihkan tembakan ke arah langit dengan menembak ke atas). Pabila tentera Hamas (FSA) ini menyoal pada mereka (tentera Abbas), ‘Mengapa kamu berbuat sedemikian?’. Tentera Basyar Abbas memberitahu bahawa MEREKA NAMPAK ADA RIBUAN TENTERA SERBA PUTIH YANG TURUN DARI ARAH LANGIT DENGAN MUKA BENGIS SAMBIL MEMEGANG SENJATA. (SubhanAllah, Malaikat mungkin? Wallahu’alam).

Diakhir penceritaan, penceramah (kapten Mohd Asri) memainkan beberapa video tentang penyeksaan rakyat Syria. Mereka dibedil, dibakar, disembelih, dirogol, ditampar, disepak terajang, ditikam, di tanam hidup-hidup dan macam-macam lagi (nanges).

Sharing dari saya
Suka saya ingin kongsikan 2 kisah yang membuat saya berasa sebak dan menangis menitis air mata.
Pertama, dimana seorang kanak-kanak Syria yang menahan sakit lukanya yang dicuci oleh doctor dengan sentiasa menyebut kalimah FisabiLILLAH. setiap kali sakit, ia menangis sambil diiringi kata FISABILILLAH dengan kuat menyebut bagi menahan kesakitannya. Ia tahu, ia berjihad dijalan Allah. (Amin)
Kedua, kisah dimana anak Syria yang berumur lingkungan 10-11 tahun yang OKU, ditemuramah oleh wartawan. (video dalam bahasa Arab, penceramah terjemahkan)
Wartawan:
 Apa yang terjadi kepada kamu?
Anak: 
Aku telah dizalimi oleh tentera Absyar al-Abbas. Mereka memotong kedua belah tanganku, dan merosakkan mata kiriku. (beliau kudung dua tangan, buta sebelah mata)
Wartawan:
 Adakah kamu menghadapi kesukaran untuk melakukan kerja seharian, seperti pergi ke toilet dan sebagainya?
Anak: 
Tiada apa yang dapat aku katakana, hanyalah BERSYUKUR pada ALLAH. Alhamdulillah.
Wartawan
Jadi, apa yang kamu rasakan sekarang ini?
Anak: 
Aku bersyukur kerna Allah telah menghantar kedua belah tanganku dan sebelah mataku, terlebih dahulu ke Syurga. Allah berikan aku dua kaki, Dia tinggalkan. Allah beri aku kedua tangan, Dia ambil dariku. Allah beri aku dua mata, Dia ambil satu mata untuk bagi AKU MELIHAT AKAN KEMENANGAN ISLAM. (AllahuAkhbar)


*Apa yang saya catit dalam buku, sama seperti dalam blog ni.. jadi ada yang saya tertinggal,saya ambil juga sedikit maklumat dari 

3 comments:

  1. alhamdulillah..syiah Rafidhah xsilap akak..drg menghalalkan drh org aswj ni..cara azan puak syiah ni juga lain..ada kat youtube..menakuttkan..bhati2 lah..puak syiah ada d Malaysia suda..tdak mustahil kjadian kat syria akan blaku d Malaysia jika kta x tangani masalah syiah ni..wallahualam..mudah2an akidah kita terselamat dr pengaruh syiah ni...

    ReplyDelete
  2. Tentera Bashar Al-Assad ni golongan syiah juga ke?
    Dan tentang pokok Gharqad tu kenapa mereka anggap pokok tu dapat menyelamatkan mereka?

    Subhanallah. :') Terima kasih kerana berkongsi cerita ini. Sedikit sebanyak dapat muhasabah diri ini yang sering bersuka ria menikmati kesenangan tanpa memikirkan saudara seislam yg berada di sana. InsyaAllah sama-sama kita berusaha mempertahankan Islam.

    Anyway, I like your header. Defend Islam = Practise Islam :)

    ReplyDelete
  3. yes.. bole baca ni lagi untuk lebih faham.. http://hafizamri.com/apa-yang-berlaku-sebenarnya-di-syria/

    Nabi s.a.w. bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud:
    "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: 'Wahai Muslim, wahai Hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

    "The hour will not come until the Muslims fight against the Jews and kill them. The Jews will seek shelter behind stones and trees, but the stone or the tree will speak: servant of God, there is a [die-hard] Jew behind me, so come and kill him! But the Gharqad tree will not speak out because it is partial to the Jews."

    Saheeh Muslim

    Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu itu tentera Yahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan itu, orang-orang Islam akan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung di sebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batu akan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad iaitu Pohon Yahudi.


    masa olimpik 2012, perasan tak pokok tu.
    Pokok Olimpik adalah Pokok Gharqad. Ia telah digunakan di Olimpik London 2012

    syukran alaik... sudi membaca , :) in sha Allah ! :) sama-sama kita kita berusaha mempertahankan agama islam.. Tabarakallah ^^

    defend islam=practise islam ! :)

    ReplyDelete